زیبایی و سلامت

  • ۰
  • ۰

درد قفسه سینه ناشى از معده

قلب درد و معده

ریفلاکس اسید زمانی اتفاق می افتد که محتویات معده به مری بازمی گردد. ریفلاکس اسید یک حالت معمول گوارشی است.

ریفلاکس اسید معمولا باعث سوزش سینه می شود. این احساس از معده به داخل قفسه سینه یا گلو می رود.

ریفلاکس اسید همچنین ممکن است طعم تلخى در پشت دهان ایجاد کند. ریفلاکس مزمن گاهی اوقات موجب اشکال در بلعیدن می شود و در بعضی موارد حتی می تواند باعث مشکلات تنفسی مانند آسم شود.

درد قفسه سینه در سمت چپ در مقابل سمت راست

درد قفسه سینه می تواند درد در هر طرف سینه را توصیف کند، اما یکی از سؤالات معمول ، تفاوت بین درد در سمت چپ سینه و سمت راست سینه است. این امر به این دلیل است که مردم به طور معمول فقط درد قفسه سینه سمت چپ را به حمله قلبی مرتبط می کنند، همانطور که اکثر مردم می دانند که قلب در آن سمت قرار دارد.

با این حال، درد قفسه سینه در سمت چپ همیشه یک مشکل در قلب را نشان نمی دهد. همچنین درد قفسه سینه راست نباید نادیده گرفته شود. حملات قلب باعث درد در سراسر بدن می شود - سمت راست سینه، سمت چپ سینه و سایر قسمت های بدن مانند فک.

درد قفسه سینه در سمت راست به ندرت یک مشکل قلبى را نشان می دهد . اما این بدان معنا نیست که درد قفسه سینه سمت راست جدى نیست. دلایل متعددی براى درد قفسه سینه در سمت راست وجود دارد، برخی جدی و برخى غیر جدى هستند مانند:

# ذات الریه

# یک دنده ى کبود یا شکسته

# عضله پاره شده در قفسه سینه

# عفونت ویروسی

# مسائل مربوط به کیسه صفرا، کبد، پانکراس، طحال و ریه

# درد پلور یا التهاب در اطراف ریه

# لخته خون در ریه

# مسائل گوارش مانند ریفلاکس اسید، یا سوزش سر دل

اما دانستن اینکه در درد در کدام قسمت سینه شما ایجاد شده است و توضیح دادن آن به پزشک مهم است، تا علت اصلى را پیدا کند و آن را تا قبل از جدى شدن حل کند .

درد استخوان جناغ

شایع ترین علت درد استخوان جناغ کوستوکندریت است . گاهی اوقات درد قفسه سینه توسط التهاب در اطراف دنده ها ایجاد می شود. هنگامی که غضروف اطراف دنده های شما ملتهب می شود،  می تواند درد قفسه سینه ایجاد کند. این وضعیت کوستوکندریت نامیده می شود و در بسیاری از افراد درد قفسه سینه نسبتا طبیعی است.

درد استخوان جناغ

این درد به همان شیوه ای احساس می شود که به شدت روی جناغ (استخوان که در وسط دنده هاى شما قرار دارد) فشار آورید.

این درد می تواند با انواع فعالیت های روزانه ایجاد شود، مانند حوادث یا سقوط، سرفه ى بیش از حد ، استفراغ، گرفتگى عضلات در قفسه سینه در طول تمرینات شدید یا فعالیت های ورزشی، یک تصادف اتومبیل و یا برخی از انواع آرتروز یا بورسیت.

اسپاسم عضلات بین دنده اى

عضلات بین دنده اى بین دنده های شما قرار دارند و آن ها را به یکدیگر متصل می کنند. آن ها به شما در تنفس کمک مى کنند. سه لایه عضلات بین دنده اى وجود دارد: خارجى ، داخلى و داخلى ترین.

اسپاسم زمانی اتفاق مى افتد که یک عضله کشیده  یا تقریبا پاره مى شود. اسپاسم هر یک از لایه های ماهیچه های بین دنده اى می تواند باعث درد و سختى در تنفس شود.

عوامل مختلفى مى توانند عضلات بین دنده اى را تحت فشار قرار دهند. این عضلات معمولا در طی برخی حرکات چرخشی صدمه مى بینند. درد می تواند از یک آسیب ناگهانی یا می به تدریج از حرکات تکراری شروع شود.

فعالیت هایی که ممکن است بر روى عضلات بین دنده اى فشار فشار وارد کنند عبارتند از:

# هل دادن اجسام سنگین

# بلند کردن اجسام سنگین

# سرفه یا عطسه کردن

 # شرکت در ورزش هایى مانند قایقرانی، گلف، تنیس، و یا بیس بال

# افتادن

# ضربه به دنده ها، مانند تصادف اتومبیل یا در هنگام ورزش

درد پشت کتف راست

تیغه های شانه ای ( کتف ) استخوان های مثلثی پشتی شما هستند. تیغه شانه اى عملکرد هاى گوناگونى دارد، یکی از آن ها حمایت از حرکات محوری شانه است.

درد در ناحیه تیغه شانه او می تواند به خاطر چندین علت باشد. ممکن است به علت التهاب در ناحیه کتف یا درد ناشی از دیگر نقاط بدن باشد. این که کتف کدام سمت آسیب دیده است یک سوال مهم است، چرا که بعضی از شرایط احتمال بیشتری در سمت چپ و برخى در سمت واست دارند .

درد در کتف می تواند به التهاب یا آسیب ناحیه شانه مربوط باشد یا  ممکن است به علت درد ناشی از سایر نقاط در قفسه سینه و شکم باشد.

منبع: https://dr-hoseinzadeh.com

 

  • ۹۶/۱۲/۱۰
  • لیدا مدنی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی