زیبایی و سلامت

  • ۰
  • ۰

اتوپلاستی چیست؟

جراحی که در آن ایرادات ظاهر گوش برطرف شود، در اصطلاح اتوپلاستی گفته می شود. اتوپلاستی در افرادی که  گوش های شان بیش از دو سانتی متر از پشت سر بیرون آمده باشند، انجام می شود.

این عمل در چه سنی قابل انجام است؟

همانطور که ذکر شد کودکان با گوش‌های برجسته مهمترین کاندیدهای این جراحی هستند.رشد لاله گوشدر سنّ ۵-۶ سالگی کامل میشود و اتفاقا این سنیست که کودک آماده رفتن به مدرسه میشود، بنابرین این زمان بهترین موقع جراحیست. اولیائ کودک کاملا باید در جریان جراحی و مسائل آن قرار بگیرند. به آنها باید اطمینان کافی‌ داده شود که نتیجه این عمل معمولا بسیار خوب است و تاثیرات مثبت فراوانی‌ بر روحیه فرزندشان دارد .

افراد بزرگسال باید از سلامت جسمی‌ و روانی مناسب برخوردار باشند. درک صحیح و داشتن انتظارات معقول از نکات مهم است . آنها باید بدانند که غضروف لاله گوش آنان به نرمی کودکان نیست، و ممکن است که نتیجه به اندازهٔ خردسالان مطلوب نباشد ولی‌ تقریبا در تمامی‌ موارد تغیرات بحدیست که رضایت افرادی که انتظارات معقول دارند را برآورده مینماید.

چه کسانی کاندید انجام عمل گوش (اتوپلاستی) هستند؟

۱- کسانی که گوش‌های آن‌ها بیرون زده و برجستگی زیادی دارند.
۲- افرادی که گوش‌های بیش از حد بزرگ یا کوچکی دارند.
۳- آن دسته از افرادی که به دلیل عوامل بیرونی و حوادث گوش‌هایشان دچار نقص و آسیب شده است.
۴- افرادی که دچار مشکلات مادرزادی از بدو تولد در گوش‌هایشان هستند.
۵- افرادی که گوش‌هایشان تقارن ندارد و گوش چپ و راست دارای عدم هارمونی است.
۶- کسانی که از بزرگی لاله‌ی گوش رنج می‌برند
۷- کشتی‌گیرانی که گوش‌های شکسته دارند و این موضوع سبب نارضایتی آن‌ها شده است.

نحوه انجام اتوپلاستی

عمل جراحی اتوپلاستی به صورت سرپایی انجام می شود و باعث بهبود ظاهر افراد می گردد . این عمل جراحی در افراد بالغ و کودکان قابل انجام است . در طول این عمل جراحی غضروف ها و پوست اضافی برداشته شده و در آخر بخیه زده می شود و به این صورت شکل گوش نیز کوچک تر و طبیعی تر می شود . با کمک این عمل جراحی میان صورت و گوش ها تناسب و تقارن لازم ایجاد می شود .

بهبودی پس از جراحی اتوپلاستی

معمولا بخیه ها پس از یک هفته از انجام جراحی اتوپلاستی کشیده شده یا جذب می شوند . تا حدود یک ماه از انجام کارهایی که باعث خم شدن گوش می شوند بایستی پرهیز نمود . اکثرا پس از ۵ روز افراد قادر خواهند بود به محل کار خود بازگردند و پس از ۷ روز نیز رفتن به مدرسه بلامانع است .

این عمل چقد درد دارد؟

اکثر بیماران بعد از عمل از اینکه درد کمی کشیده اند اظهار تعجب می کنند. بالطبع بعد از هر نوع عمل جراحی باید انتظار کمی ناراحتی را داشته باشیم. به تمام بیماران نسخه ای از داروهای مسکن ارائه می شود. افرادیکه جراحی صورت انجام داده اند تا ۴۸ ساعت هنگام جویدن غذا احساس درد می کنند. معمولا افراد بعد از انجام عمل هیچ گونه درد غیر قابل کنترلی ندارند.

  • ۹۷/۰۱/۱۶
  • لیدا مدنی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی