زیبایی و سلامت

  • ۰
  • ۰

با سلام و عرض خسته نباشید و تشکر از شما بابت کمک به مردم. خانم دکتر من دختر نوزادی دارم که 5 روز دیگر یعنی 25 فروردین 2 ماه می شود. چند روز بعد از تولد که دخترم رو به متخصص نوزاد واسه چک کردن نشون دادیم دکتر گفت که یک صدای اضافی در قلب اش هست و ما رو به متخصص قلب نوزاد معرفی کرد تا الان 3 بار پیش دکتر قلب رفتیم و اکو دادیم و خوشبختانه در آخرین بار که 19 فروردین رفتیم دکتر بسیار راضی بود حتی از صدای قلب اش و گفت که افزایش وزن اش هم عالی هست و خوشبختانه چیزی شبیه این هم گفت که فشار ریه اش خوبه یا تنفس اش هم خوبه فقط گفت که ماه بعد بیارید دوباره اکو کنم. سوراخ هم فکر کنم حدود 3تا4 میل هست. من فقط چند سوال دارم. آیا سوراخ ممکن هست بر عکس اینکه کوچک بشه بزرگ بشه. 2- آیا ممکن هست ماهیچه بین دو بطن خیلی نازک باشه و سوراخ vsd به جای اینکه کوچک بشه بزرگ بشه 3- با وجود اینکه سوراخ کوچک هست و علائمی هم نیست بچه خوب وزن می گیره و شیر می خوره و نفس و ریه اش هم مشکل نداره ما خیالمون راحت باشه نگران نباشیم

پاسخ دکتر آرزو خسروی متخصص قلب و عروق

سلام سوراخ بین دو بطن در درصد زیادی از نوزادان با بزرگ تر شدن شون بسته میشه و امکان بزرگ تر شدن هم نیست ولی برای بررسی وضعیت و فشار ریه و ... باید تحت نظر باشن،با توجه به شرایطی که توضیح دادین جای نگرانی نیست.

  • ۹۷/۰۲/۰۸
  • لیدا مدنی

نظرات (۱)

با سلام


مطالب خوبی در زمینه پوست و زیبایی دارید . ما هم تو سایتمون اطلاعات جالبی در این زمینه داریم که پیشنهاد میکنم حتما یه سری به سایتمون بزنید

کلینیک پوست و مو

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی