زیبایی و سلامت

  • ۰
  • ۰

اکوی قلب یا اکوکاردیوگرافی از عرض سینه TTE ، روشی است که برای بررسی مشکلات قلبی و همچنین مشکلات عروق اطراف قلب ، مورد استفاده قرار می گیرد. امواج صوتی از طریق یک دستگاه که بر روی قفسه ی سینه قرار می گیرد ارسال می شوند. این امواج ساختار و عملکرد قلب را از طریق نمایش تصاویر در مانیتور نشان می دهند.

چه اتفاقاتی در طول اکوی قلب رخ خواهند داد؟

• ابتدا به پشت یا پهلوی چپ دراز می کشید. ارائه دهنده ی خدمات بهداشتی مقداری ژل را روی قفسه ی سینه شما ریخته و سپس پروب سونوگرافی را حرکت داده تا بتواند قلب را ببیند . شما باید در طول این تست دراز بکشید. امکان دارد از شما خواسته شود که نفس خود را در سینه حبس کرده و یا به آرامی نفس بکشید. همچنین ممکن است در آنژیوکت شما مقداری ماده ی کنتراست بریزند تا تصاویر واضح تری به دست بیایند.

اکوکاردیوگرافی قلب
• در این اکوی قلب TTE تحت استرس ، شما باید بر روی یک تردمیل یا دوچرخه مخصوص در حین ورزش این تست را انجام دهید. اگر نمی توانید ورزش کنید، دارویی به صورت داخل وریدی (IV) به شما تزریق می کنند که باعث افزایش فعالیت قلبی می شود. در طولاکوی قلب تحت استرس ، ارائه دهندگان خدمات بهداشتی قلب شما را در حالت استراحت و فعالیت و استرس و تغییرات عملکرد قلب مثل افزایش سرعت و قدرت انقباض را بررسی می کنند.

تست اکوی استرس

پس ازاکوی قلب TTE چه می شود؟

ممکن است مرخص شده و یا در بیمارستان بستری شوید.

خطرات اکوی قلب TTE چه هستند؟

در طول TTE ، تصاویر قلب شما ممکن است واضح نباشند. وجود سایه ها و بعضی از انعکاس ها که در حالت قلب طبیعی نیز وجود دارند، ممکن است به اشتباه بیماری تلقی شوند. همچنین در این تست، مشاهده ی برخی از نواحی قلبی ممکن است دشوار باشند و برای این منظور نیاز به آزمایش های دیگری داشته باشید.

چطور می توانم سلامت قلبم را حفظ کنم؟

• غذاهای دوست دار سلامت قلب را بخورید.

غذای سالم

روزانه از سبزیجات، میوه ها و غلات استفاده کنید. مصرف نمک و غذاهای پر چرب را محدود کنید . برای کسب اطلاعات بیش تر و چنانچه نیاز به کاهش وزن دارید با پزشک خود مشورت کنید تا به شما یک برنامه ی مناسب برای کاهش وزن بدهد.

 • ورزش

پزشک می تواند یک برنامه ی ورزشی مناسب برای کمک به بهبود سلامت قلب به شما پیشنهاد دهد. سعی کنید که برنامه ی خود را تدریجاً آغاز کرده و به آن پایبند باشید. هرگز قبل از مشورت با پزشک و سرخود ورزش نکنید.

• وزن متعادل

وزن

وزن سالم خود را حفظ کرده، تا قلب شما مجبور نباشد که به سختی کار کند. در صورت داشتن اضافه وزن، با پزشک یا کارشناس تغذیه ی خود برای دریافت یک برنامه ی مناسب کاهش وزن مشورت کنید.

• شرایط پزشکی خود را مدیریت کنید.

فشار خون بالا، کلسترول خون بالا و دیابت می توانند منجر به مشکلات قلبی شوند. برای مدیریت وضعیت پزشکی خود و کاهش خطر ابتلا به مشکلات قلبی با پزشک خود مشورت کنید.

• سیگار نکشید.

اگر سیگار می کشید، برای ترک آن هرگز دیر نیست. سیگار کشیدن خطر ابتلا به بیماری های قلبی، بیماری های ریوی، سرطان و دیگر مشکلات را افزایش می دهد. برای ترک سیگار با پزشک یا مشاوران متخصص در این امور مشورت کنید.

چه زمانی باید با پزشک یا دیگر ارائه دهندگان خدمات بهداشتی خود در تماس باشم؟

• چنانچه درد قفسه سینه یا مشکل تنفسی دارید که در طول زمان بدتر شده است .

• چنانچه در مورد انجام TTE سؤال دارید یا نگران هستید.

چه موقع باید تحت مراقبت فوری باشم؟

درد قفسه سینه

 اگر شما هر کدام از علائم زیر از یک حمله ی قلبی را دارید:

۱- احساس سنگینی، فشار یا درد در قفسه سینه که بیش از ۵ دقیقه طول می کشد یا تکرار می شود.

۲- ناراحتی یا درد در ناحیه ی پشت، گردن، فک، معده یا بازو

۳- تنفس طاقت فرسا

۴- حالت تهوع یا استفراغ

۵- دیدن جرقه های نورانی یا عرق ناگهانی سرد، به ویژه همراه با درد قفسه سینه یا مشکل تنفسی

دکتر آرزو خسروی متخصص قلب و عروق و فوق تخصص اکوکاردیوگرافی
https://drakhosravi.com/43/
  • ۹۶/۱۱/۱۰
  • لیدا مدنی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی